NEGENTIEN80: HOE HET BEGON

2018

“Ik was 13 jaar werkzaam in de interieurbranche en had al aardig wat merkencollecties voorbij zien komen. 

Keer op keer stoorde ik me weer aan dezelfde dingen: de te grote collecties, gecombineerd met een te brede kleurenrange. 

Mijn verkoperservaring heeft mij doen leren dat een grote collectie niet essentieel is, maar wel de juiste collectie. En de juiste collectie was precies wat ik miste.

Dit gemis bracht mij op het idee om NEGENTIEN80 te beginnen. Een interieurmerk dat zijn eigen koers bepaalt, essentiële producten aanbiedt en dat op high-end niveau.”

Kenneth Havinga
Oprichter en mede-eigenaar NEGENTIEN80

“Ik werkte bij een bedrijf in een totaal andere branche toen ik werd benaderd door Kenneth met het idee van NEGENTIEN80 en of ik dit avontuur samen met hem aan wilde gaan.

Ik was meteen enthousiast en hoefde door mijn liefde voor interieur en achtergrond in trendonderzoek, concept creatie en branding, niet lang na te denken.

Op 1 januari 2019 zijn wij begonnen met NEGENTIEN80. Eerst met een selectie gordijnstoffen. Later dat jaar breidden we uit met de raambekleding voor onze brandstores en in 2023 lanceerden we onze eigen meubelcollectie.

We hebben in een korte tijd een behoorlijke groei gemaakt, maar hier blijft het niet bij.”

Ramona Hendriks
Oprichter en mede-eigenaar NEGENTIEN80

NEGENTIEN80: EEN MERK CONSTANT IN ONTWIKKELING

Van alleen gordijnstoffen, naar raambekleding, een succesvol full-service concept en een meubelcollectie. Een merk met de focus op luxe, kwaliteit en innovatie.

LUXE – Een belangrijk aspect in onze producten is de uitstraling. Wij werken alleen met de allermooiste materialen, om zo te kunnen zorgen voor een luxe en rijke uitstraling.

KWALITEIT – Verder vinden wij het belangrijk dat onze klanten optimaal kunnen genieten van onze producten en dat voor een langere tijd. Vandaar dat we veel aandacht besteden aan de kwaliteit. Goed is voor ons niet goed genoeg.

INNOVATIE – Waar we ons ook op focussen is innovatie. Innovatie als het gaat om het merk. Verder kijken en denken dan de mainstream interieurspeler en het graag anders doen. Maar ook innovatie als het gaat om producten. Het kan namelijk altijd anders, of misschien zelfs beter. Wij ontwikkelen onze producten zelf om on-trend te blijven en hebben graag de regie in handen.

Wij van NEGENTIEN80 staan niet stil en blijven ons constant ontwikkelen. Ben jij benieuwd naar de stappen die we tot nu hebben gezet? Scroll dan verder en bekijk het in onze tijdlijn.’

NEGENTIEN80: DE TIJDLIJN

2019

In dit jaar zijn we begonnen als groothandel in gordijnstoffen. We hadden een kleine collectie aan gordijnstoffen die we uit hadden gezet bij een aantal dealers. Later dit jaar wilden we graag uitbreidden met een nieuwe productcategorie. De meest logische stap voor ons was om dat met raambekleding te doen. Dit met de insteek om de raambekleding klein uit te zetten bij een geselecteerd aantal winkels. We hebben altijd de ambitie gehad om NEGENTIEN80 op te bouwen tot een interieurmerk. Vandaar dat het niet alleen bij gordijnstoffen zou blijven.

2020

Het jaar waarin we gingen werken met ons full-service concept. Met ons full-service concept ontzorgen wij winkels, interieurontwerpers en architectenbureaus volledig op het gebied van gordijnen. Veel interieurprofessionals vinden gordijnen een moeilijk product en beginnen er liever niet aan. Met onze jarenlange ervaring in de gordijnen was dit voor ons juist een reden om hier op in te spelen.

2022

We willen met ons full-service concept het product gordijnen makkelijker maken. Niet alleen voor de interieurprofessionals, maar ook voor de consument. Dat was een reden voor ons om de gordijnencalculator te ontwikkelen. Aan de hand van de gordijnencalculator bereken je in een zevental stappen de prijs van jouw gordijnen*. Dit kan super makkelijk en snel via onze website. Deze ontwikkeling zorgde ervoor dat werken met ons full-service concept nog makkelijker werd dan het al was.

2023

Een nieuw jaar, wat betekende; tijd voor nieuwe ontwikkelingen en dus een nieuwe productcategorie. In juli 2023 lanceerden we onze meubelcollectie. Een aantal moderne producten met een strak design. Een kleine collectie met in beginsel een aantal salontafels, een bijzettafel en een tv-meubel. Deze collectie is momenteel alleen te koop via een tweetal brandstores: The Double U Conceptstore en Woonwinkel Schijndel.

*De prijzen kunnen uiteindelijk afwijken na het inmeten. Dit hangt af van de situatie.

NEGENTIEN80: ONS TEAM

NEGENTIEN80 bestaat uit een klein team van specialisten. Alle drie zijn we ergens anders goed in en dat vult elkaar perfect aan.

Kenneth is een rasechte ondernemer. Een echte creatieveling die overloopt van de vrijwel altijd goede ideeën. Daarnaast is hij met zijn jarenlange ervaring in de interieurbranche ook de technisch specialist binnen het bedrijf. Hij weet namelijk raad in iedere situatie.

Ramona is een echte ‘spin in het web’. Ze regelt letterlijk alles binnen het bedrijf. Van de productie en de verspreiding van de gordijnstalen, de orders vanuit de groothandel, het bewaken van de branding van het merk, tot de volledige projectplanning.

Sammy is onze multimediaman. Hij is verantwoordelijk voor alles wat te maken heeft met de website. Van het design tot de complete werking ervan. Hij kan bouwen als de beste. Niet met stenen en cement, maar onder andere met HTML en CSS.

NEGENTIEN80: HOE HET BEGON

NEGENTIEN80:
HOE HET BEGON

2018

“Ik was 13 jaar werkzaam in de interieurbranche en had al aardig wat merkencollecties voorbij zien komen. 

Keer op keer stoorde ik me weer aan dezelfde dingen: de te grote collecties, gecombineerd met een te brede kleurenrange.

Mijn verkoperservaring heeft mij doen leren dat een grote collectie niet essentieel is, maar wel de juiste collectie. En de juiste collectie was precies wat ik miste.

Dit gemis bracht mij op het idee om NEGENTIEN80 te beginnen. Een interieurmerk dat zijn eigen koers bepaalt, essentiële producten aanbiedt en dat op high-end niveau.”

Kenneth Havinga
Oprichter en mede-eigenaar NEGENTIEN80

‘”k werkte bij een bedrijf in een totaal andere branche toen ik werd benaderd door Kenneth met het idee van NEGENTIEN80 en of ik dit avontuur samen met hem aan wilde gaan.

Ik was meteen enthousiast en hoefde door mijn liefde voor interieur en achtergrond in trendonderzoek, concept creatie en branding, niet lang na te denken.

Op 1 januari 2019 zijn wij begonnen met NEGENTIEN80. Eerst met een selectie gordijnstoffen. Later dat jaar breidden we uit met de raambekleding voor onze brandstores en in 2023 lanceerden we onze eigen meubelcollectie.

We hebben in een korte tijd een behoorlijke groei gemaakt, maar hier blijft het niet bij.”

Ramona Hendriks
Oprichter en mede-eigenaar NEGENTIEN80

NEGENTIEN80: EEN MERK CONSTANT IN ONTWIKKELING

Van alleen gordijnstoffen, naar raambekleding, een succesvol full-service concept en een meubelcollectie. Een merk met de focus op luxe, kwaliteit en innovatie.

LUXE – Een belangrijk aspect in onze producten is de uitstraling. Wij werken alleen met de allermooiste materialen, om zo te kunnen zorgen voor een luxe en rijke uitstraling.

KWALITEIT – Verder vinden wij het belangrijk dat onze klanten optimaal kunnen genieten van onze producten en dat voor een langere tijd. Vandaar dat we veel aandacht besteden aan de kwaliteit. Goed is voor ons niet goed genoeg.

INNOVATIE – Waar we ons ook op focussen is innovatie. Innovatie als het gaat om het merk. Verder kijken en denken dan de mainstream interieurspeler en het graag anders doen. Maar ook innovatie als het gaat om producten. Het kan namelijk altijd anders, of misschien zelfs beter. Wij ontwikkelen onze producten zelf om on-trend te blijven en hebben graag de regie in handen.

Wij van NEGENTIEN80 staan niet stil en blijven ons constant ontwikkelen. Ben jij benieuwd naar de stappen die we tot nu hebben gezet? Scroll dan verder en bekijk het in onze tijdlijn.’

NEGENTIEN80: DE TIJDLIJN

2019

In dit jaar zijn we begonnen als groothandel in gordijnstoffen. We hadden een kleine collectie aan gordijnstoffen die we uit hadden gezet bij een aantal dealers. Later dit jaar wilden we graag uitbreidden met een nieuwe productcategorie. De meest logische stap voor ons was om dat met raambekleding te doen. Dit met de insteek om de raambekleding klein uit te zetten bij een geselecteerd aantal winkels. We hebben altijd de ambitie gehad om NEGENTIEN80 op te bouwen tot een interieurmerk. Vandaar dat het niet alleen bij gordijnstoffen zou blijven.

2020

Het jaar waarin we gingen werken met ons full-service concept. Met ons full-service concept ontzorgen wij winkels, interieurontwerpers en architectenbureaus volledig op het gebied van gordijnen. Veel interieurprofessionals vinden gordijnen een moeilijk product en beginnen er liever niet aan. Met onze jarenlange ervaring in de gordijnen was dit voor ons juist een reden om hier op in te spelen.

2022

We willen met ons full-service concept het product gordijnen makkelijker maken. Niet alleen voor de interieurprofessionals, maar ook voor de consument. Dat was een reden voor ons om de gordijnencalculator te ontwikkelen. Aan de hand van de gordijnencalculator bereken je in een zevental stappen de prijs van jouw gordijnen*. Dit kan super makkelijk en snel via onze website. Deze ontwikkeling zorgde ervoor dat werken met ons full-service concept nog makkelijker werd dan het al was.

2023

Een nieuw jaar, wat betekende; tijd voor nieuwe ontwikkelingen en dus een nieuwe productcategorie. In juli 2023 lanceerden we onze meubelcollectie. Een aantal moderne producten met een strak design. Een kleine collectie met in beginsel een aantal salontafels, een bijzettafel en een tv-meubel. Deze collectie is momenteel alleen te koop via een tweetal brandstores: The Double U Conceptstore en Woonwinkel Schijndel.

*De prijzen kunnen uiteindelijk afwijken na het inmeten. Dit hangt af van de situatie.’

NEGENTIEN80: ONS TEAM

NEGENTIEN80 bestaat uit een klein team van specialisten. Alle drie zijn we ergens anders goed in en dat vult elkaar perfect aan.

Kenneth is een rasechte ondernemer. Een echte creatieveling die overloopt van de vrijwel altijd goede ideeën. Daarnaast is hij met zijn jarenlange ervaring in de interieurbranche ook de technisch specialist binnen het bedrijf. Hij weet namelijk raad in iedere situatie.

Ramona is een echte ‘spin in het web’. Ze regelt letterlijk alles binnen het bedrijf. Van de productie en de verspreiding van de gordijnstalen, de orders vanuit de groothandel, het bewaken van de branding van het merk, tot de volledige projectplanning.

Sammy is onze multimediaman. Hij is verantwoordelijk voor alles wat te maken heeft met de website. Van het design tot de complete werking ervan. Hij kan bouwen als de beste. Niet met stenen en cement, maar onder andere met HTML en CSS.